Om forfatterne
Arve Pettersen er førsteamanuensis ved NTNU Handelshøyskolen der han også var instituttleder. Han har over 30 års erfaring med undervisning og rådgiving for en rekke store norske bedrifter i markedsstrategiske spørsmål. Spesialfeltet er strategi, markedsføring på bedriftsmarkedet med hovedfokus på kommersialisering av ny teknologi, relasjonsmarkedsføring og markedsundersøkelser.
Hans Mathias Thjømøe er utdannet siviløkonom fra Århus Business School, er cand.merc. fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har doktorgrad i markedsføring fra Copenhagen Business School. Han har i mange år vært førsteamanuensis ved BI og er nå gjesteforeleser ved NTNU Business School.
Runar Framnes er tidligere studierektor ved Handelshøyskolen BI der han også var faglig leder/Associate Dean for bachelorstudiet i internasjonal markedsføring. Framnes har sterk næringslivstilknytning gjennom mangeårig praksis som styreleder, styremedlem og konsulent for en rekke norske og utenlandske bedrifter.
Håvard Huse har doktorgrad fra NHH Norges Handelshøyskole og er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI. Forskningsinteresser inkluderer kvantitativ modellering innen markedsføringstematikk.