Arve Pettersen, Hans Mathias Thjømøe, Runar Framnes, Håvard Huse

Markedsføringsledelse, 10. utgave

Flervalgsoppgave

Spørsmål 4/22
Riktige svar: 1

Spørsmål 4:
En markedsundersøkelse blir utført for det lokale universitet for å bestemme behovet for å markedsføre forelesningsnotater. Den aktuelle studentpopulasjonen består av 30 % førsteårs- og 70 % annetårsstudenter. For å få den riktigst mulige stikkprøve bør

  • 1 hver student ha forskjellig sannsynlighet for å bli valgt
  • 2 stikkprøven inneholde 30 % førsteårsstudenter og 70 % annet årsstudenter
  • 3 de utvalgte studenter nødvendigvis ikke være 100 % representative
  • 4 personlige intervjuer gjennomføres
  • 5 to av de ovennevnte svar er riktige

Neste spørsmål